Wat is Sportadvertising

Sportadvertising is voor vele bedrijven een mogelijkheid om hun naamsbekendheid uit te breiden onder een grote varierende doelgroep tijdens een sportevenement of sportwedstrijd. 

Sportadvertising is een vorm van marketing die erop gericht is klanten aan te trekken en het merkimago te verbeteren door middel van reclame acties in de sportwereld. Het is steeds vaker toegepaste strategie die bedrijven gebruiken omdat de gemiddelde consument zich verbonden voelt met een team en het makkelijker is om een product te verkopen.

Sport advertising biedt een veelvoud aan mogelijkheden, aangezien er een grote verscheidenheid aan soorten sport is en elk van hen meer of minder effect heeft over de varierende doelgroep.

  

 

Soorten Sportadvertising

Sportpagina’s: Samenwerkingen met verschillende sportpagina’s om je sportmerk of dienst te verkopen doormiddel van posts  met tijdelijke kortingsactie’s van je product/dienst.

Sportatleten:  Sportadvertising met atleten bestaat uit het uitvoeren van acties in samenwerking met atleten die het imago van het bedrijf versterken of reclame maken voor een van zijn producten

Sportwedstrijden: Tijdens verschillende sportwedstrijden ( voetbal, hockey, formule 1 en basketbal wedstrijden) zien we reclame’s van verschillende bedrijven op de digitale reclame borden aan de zijlijn. 

Sportbedrijven-groepen: Deze vorm van sportadvertising verwijst naar een samenwerking die bijvoorbeeld voetbalteams met een bepaald sportmerk voor hun kleding aangaan. De reclame word vermeldt in het bedrijf of kleding.

  

Sporten waar sportadvertising nadrukkelijk word toegepast
  • Voetbal wedstrijden (Amateur-Professioneel)
  • Hockeywedstrijden
  • Marathon’s
  • Bekende sportevenementen
  • Basketbal wedstrijden
Sectoren die het meest gebruik maken van sportadvertising
Crypto
Dienstverlening
Tech
Sponsors

Neem contact met ons op voor de mogelijkheden voor je bedrijf